ГАЗ или Метан
blademasta 27 юли 2012 - 15:09
Колеги, имам едно питане.
Доста неща прочетох за LPG и CNG, но все още се двуомя какво да правя.
На година изминавам 12000-13000км. като 2/3 е градско.
Предстой повишаване на км и то повече ще са на градското.
1. ГАЗ или Метан?
2. Разбрах, че марката(спрял съм се на BRC) и монтажа (и за двете не искам да пестя пари, но искам качество за тях) са най-важни - къде в Пловдив ?
3. + за LPG е, че бутилка може да е на мястото на резервната и ще имам багажник, а с метана не толкова - бъркам ли (за метановата бутилка) и какво мислите?
Доста неща прочетох за LPG и CNG, но все още се двуомя какво да правя.
На година изминавам 12000-13000км. като 2/3 е градско.
Предстой повишаване на км и то повече ще са на градското.
1. ГАЗ или Метан?
2. Разбрах, че марката(спрял съм се на BRC) и монтажа (и за двете не искам да пестя пари, но искам качество за тях) са най-важни - къде в Пловдив ?
3. + за LPG е, че бутилка може да е на мястото на резервната и ще имам багажник, а с метана не толкова - бъркам ли (за метановата бутилка) и какво мислите?
Й.Атанасов 27 юли 2012 - 15:50
На днешните цени на горивата( 1.21лв газ, 1,80-2.00лв метан) газовата уредба е по-добрия избор, гледам в Монтана масово такситата от Метан минават на Газ. За метан не знам дали има бутилка за резервна гума, за газ има със сигурност аз съм с такава и е удобно. Другото което е че на газ колата поне ще ти върви като хората докато метана е друга песен. Както са сегашните цени на горивата на газ при разход 8 градско, 10лв газ са 100 километра градско, което хич не е малко, може и повече да изминеш стига да не ти е проблем колата да не може да върви като хората, и просто да настроиш колата си да ти е икономична и в двата случай ще върви по-добре отколкото на метан.
Лично мнение на газ ще си по-доволен отколкото на метан, аз минавам на година средно 50-70хил км, и съм с газова уредба при среден разход 8-9 и ми е доста евтино да пътувам.
Като пример мога да ти дам аз съм студент и всяка седмица си пътувам от Габрово до Монтана(с колеги си делим пътя) и в Петък сипвам в колата 50лв, на посока са 240км, отивам си до Монтана въртя там събота и неделя градско, прибирам се на Габрово в Неделя вечерта и цяла седмица ходя на лекции кафенета и какво ли не общо като не е само градско с 50лв минавам около 530км при сегашната цена на горивата и като това става с 4 човека в колата + чанти буркани каквото се сетиш т.е натоварена доста яко.
Мнението беше редактирано от Й.Атанасов: 27 юли 2012 - 15:55
Лично мнение на газ ще си по-доволен отколкото на метан, аз минавам на година средно 50-70хил км, и съм с газова уредба при среден разход 8-9 и ми е доста евтино да пътувам.
Като пример мога да ти дам аз съм студент и всяка седмица си пътувам от Габрово до Монтана(с колеги си делим пътя) и в Петък сипвам в колата 50лв, на посока са 240км, отивам си до Монтана въртя там събота и неделя градско, прибирам се на Габрово в Неделя вечерта и цяла седмица ходя на лекции кафенета и какво ли не общо като не е само градско с 50лв минавам около 530км при сегашната цена на горивата и като това става с 4 човека в колата + чанти буркани каквото се сетиш т.е натоварена доста яко.
Мнението беше редактирано от Й.Атанасов: 27 юли 2012 - 15:55
blademasta 27 юли 2012 - 15:54
Й.Атанасов, на 27 юли 2012 - 15:50, каза:
На днешните цени на горивата( 1.21лв газ, 1,80-2.00лв метан) газовата уредба е по-добрия избор, гледам в Монтана масово такситата от Метан минават на Газ. За метан не знам дали има бутилка за резервна гума, за газ има със сигурност аз съм с такава и е удобно. Другото което е че на газ колата поне ще ти върви като хората докато метана е друга песен. Както са сегашните цени на горивата на газ при разход 8 градско, 10лв газ са 100 километра градско, което хич не е малко, може и повече да изминеш стига да не ти е проблем колата да не може да върви като хората, и просто да настроиш колата си да ти е икономична и в двата случай ще върви по-добре отколкото на метан.
Лично мнение на газ ще си по-доволен отколкото на метан, аз минавам на година средно 50-70хил км, и съм с газова уредба при среден разход 8-9 и ми е доста евтино да пътувам.
Като пример мога да ти дам аз съм студент и всяка седмица си пътувам от Габрово до Монтана(с колеги си делим пътя) и в Петък сипвам в колата 50лв, на посока са 240км, отивам си до Монтана въртя там събота и неделя градско, прибирам се на Габрово в Неделя вечерта и цяла седмица ходя на лекции кафенета и какво ли не общо като не е само градско с 50лв минавам около 530км при сегашната цена на горивата, ако е само градско 500км и нито километър повече.
Лично мнение на газ ще си по-доволен отколкото на метан, аз минавам на година средно 50-70хил км, и съм с газова уредба при среден разход 8-9 и ми е доста евтино да пътувам.
Като пример мога да ти дам аз съм студент и всяка седмица си пътувам от Габрово до Монтана(с колеги си делим пътя) и в Петък сипвам в колата 50лв, на посока са 240км, отивам си до Монтана въртя там събота и неделя градско, прибирам се на Габрово в Неделя вечерта и цяла седмица ходя на лекции кафенета и какво ли не общо като не е само градско с 50лв минавам около 530км при сегашната цена на горивата, ако е само градско 500км и нито километър повече.
Благодаря за изчерателния отговор.Аз също клоня към газ, но ще го дообмисля още.
Нищо не каза за марка газова - с каква си и коя аз да избера като цяло цена/качество/надеждност...
Мнението беше редактирано от blademasta: 27 юли 2012 - 15:55
neizvesten666 27 юли 2012 - 17:56
Колега ти хубаво каза цената на 2-те ама гледам не си запознат с разхода на 2-те...Защо ли хората слагат метан като е по-скъп от газта?
Иначе и аз съм за газта,защото при метана в някой случаи подсилваш окачване(зависи кви пари ще дадеш за бутилка разбира се),колата се поспъва,а метановия инжекцион си е пари.Подобре газ отколкото метан според мен!
Иначе и аз съм за газта,защото при метана в някой случаи подсилваш окачване(зависи кви пари ще дадеш за бутилка разбира се),колата се поспъва,а метановия инжекцион си е пари.Подобре газ отколкото метан според мен!
krasipet 27 юли 2012 - 18:43
С една метанова бутилка няма да стане. С 40 литрова пробега ще е между 80-110 км. Празна тежи 47 кг и цената на бутилката си е цифра.
При разход между 4,5 и 6 килограма метан на 100 км и цена около 2 лв/кг, срещу разход 10-13 литра/100км LPG, с цена 1,20 лв/л... Изводите всеки за себе си.
Цените на метановите уредби са съизмерими с цените на пропановите, но с една забележка. Бутилките за метан не влизат в тази цена.
Справка 1
Справка 2
Мнението беше редактирано от krasipet: 27 юли 2012 - 18:45
При разход между 4,5 и 6 килограма метан на 100 км и цена около 2 лв/кг, срещу разход 10-13 литра/100км LPG, с цена 1,20 лв/л... Изводите всеки за себе си.
Цените на метановите уредби са съизмерими с цените на пропановите, но с една забележка. Бутилките за метан не влизат в тази цена.
Справка 1
Справка 2
Мнението беше редактирано от krasipet: 27 юли 2012 - 18:45
DiTkU 28 юли 2012 - 11:49
По-добре си сложи газова. Ще ти дам един пример: баща ми ходи до Германия далечната 2000 година и взе OMEGA A 2.6 . Колата си беше пушка. Дори ходихме до Турция с нея на почивка, правеше си 240км/ч на магистралата. Обаче си беше и ламя и баща ми, също като теб, трябваше да избира между газ и метан. Избра метана и не знам за него, но аз до ден днешен съжалявам, понеже ако колата беше "жива", сега щеше да е за мен. След поставяне на метановата уредба колата стана тромава, мудна и с много проблеми и това е само първата година(дори гаснеше по светофарите и трудно палеше). До колкото помня дори имаше и разбити бутала. 2006-2007 някъде издъхна колата и то с големи мъки последните години.
От друга страна сегашната ми кола(тая от профила) от 2000 година е с газова уредба и е идеална. Освен смяна на мембрани, друго мисля, че не правено по газовата.
Не искам да те отказвам от метана, просто ти споделям личен опит.
От друга страна сегашната ми кола(тая от профила) от 2000 година е с газова уредба и е идеална. Освен смяна на мембрани, друго мисля, че не правено по газовата.
Не искам да те отказвам от метана, просто ти споделям личен опит.
becinko 28 юли 2012 - 15:23
Ако колега, смяташ близките години да сменяш колата, без да получиш кой знае колко за твоята - слагай метан по-евтино излиза , но ако искаш да си я караш по-дълго и да е по-пъргава и да жалиш повече мотора сложи си газ.
Поздрави!
Поздрави!
HellRell 28 юли 2012 - 16:18
Аз съм за газта.
Моята е с газ, на баща ми е на метан.
Разстояние което аз изминавам за 25 лв, той го минава за 15 лв. и това е единственият плюс на метана.
На газ колата е много по-пъргава, ама наистина много. Когато карам неговата ме е страх да изпреваря, изключително мудна е от метана , докато при газта промяна в мощността почти няма. С неговата ако се наложи да изпреварвам си включвам бензина и тогава изпреварвам, иначе е невъзможно, просто няма ряз дори и от 5 на 3 скорост.
Багажника му е полупълен от двете бутилки, които има и пак с двете до горе изминава по-малко разстоояние, отколкото аз със моята 30л. Тежат ужасно много бутилките. Метана няма мирис и при пушач като мен си е проблем. И т.н т.н.
С две думи след опита ми и на метан и на газ, съм твърдо за газта, защото поне с нея колата върви прилично.
Моята е с газ, на баща ми е на метан.
Разстояние което аз изминавам за 25 лв, той го минава за 15 лв. и това е единственият плюс на метана.
На газ колата е много по-пъргава, ама наистина много. Когато карам неговата ме е страх да изпреваря, изключително мудна е от метана , докато при газта промяна в мощността почти няма. С неговата ако се наложи да изпреварвам си включвам бензина и тогава изпреварвам, иначе е невъзможно, просто няма ряз дори и от 5 на 3 скорост.
Багажника му е полупълен от двете бутилки, които има и пак с двете до горе изминава по-малко разстоояние, отколкото аз със моята 30л. Тежат ужасно много бутилките. Метана няма мирис и при пушач като мен си е проблем. И т.н т.н.
С две думи след опита ми и на метан и на газ, съм твърдо за газта, защото поне с нея колата върви прилично.
kalin09 28 юли 2012 - 17:21
Зареждане от днес-210 км за 14,50 лв.Това метан.Като свърши карам на LPG-имам си и двете.И нито една бутилка в багажника.Пропан-в рез гума-метан-отдолу,вместо резервоар :) Това астра Ф комби.Ама моето е малко пресилено :)
Erdoto 28 юли 2012 - 22:18
Карам на метан вече почти 5 годинкил
Колега ако мислиш за икономия препорачвам ти метан
на 15 000 да го кажим си избиваш хвърлените пари
но ако си под 100 кончета ще ти е тромава.
колкото до заемане на багажника почти половината.
Решението е на пално твое Както казах метан за икономия е номер едно.
Колега blademasta може да провериш за цена срещо новата зграда на Пеу-то аз там си я монтирах
Успех в избора
Мнението беше редактирано от Erdoto: 28 юли 2012 - 22:23
Колега ако мислиш за икономия препорачвам ти метан
на 15 000 да го кажим си избиваш хвърлените пари
но ако си под 100 кончета ще ти е тромава.
колкото до заемане на багажника почти половината.
Решението е на пално твое Както казах метан за икономия е номер едно.
Колега blademasta може да провериш за цена срещо новата зграда на Пеу-то аз там си я монтирах
Успех в избора
Мнението беше редактирано от Erdoto: 28 юли 2012 - 22:23
blademasta 31 юли 2012 - 12:06
След няколко дневно размишление и разговори стигнах до - да е LPG, монтаж в Пловдив(на Рогожко шосе познат),
италиански инжекцион с полски комп. KME = 800лв.(обикновенна бутилка) или 870лв. (на мястото на резервната).
Може да се сложи по дължина, по ширина или на мястото на резервната все е около 40 литрова.
Моля, който има опит да сподели мнение как да е поставена бутилката и мнение за тази конфигурация
(мой приятел 2 години няма проблеми с нея,както и газаджията вече е 5 години с такава).
Мнението беше редактирано от blademasta: 31 юли 2012 - 12:06
италиански инжекцион с полски комп. KME = 800лв.(обикновенна бутилка) или 870лв. (на мястото на резервната).
Може да се сложи по дължина, по ширина или на мястото на резервната все е около 40 литрова.
Моля, който има опит да сподели мнение как да е поставена бутилката и мнение за тази конфигурация
(мой приятел 2 години няма проблеми с нея,както и газаджията вече е 5 години с такава).
Мнението беше редактирано от blademasta: 31 юли 2012 - 12:06
krasipet 31 юли 2012 - 19:16
Бутилка тип резервна гума.
Гумата може да се подмята из целия багажник, във всички пространствени положения. Докато бутилката "заковеш" ли я веднъж, мърдане няма, а все за нещо някога ще попречи.
Гумата може да се подмята из целия багажник, във всички пространствени положения. Докато бутилката "заковеш" ли я веднъж, мърдане няма, а все за нещо някога ще попречи.
tonkata92 01 август 2012 - 12:14
Въпреки, че си взел решение ако позволиш и аз да изкажа своите впечатления, лични:
- Астра Ц16СЕ на газ, вече над 120хил. се гара на газ. Предимства: отвил съм газта и колата ми е пъргава като на бензин, върви си без проблем, друго е, че газта е по-евтина на литър. Друго е, че е по-евтина за монтаж - разликата в зависимост от бутилките стига до 2 пъти по-евтина от метана. Недостатъци: заради "вървенето" разхода ми е 13л/100км градско(16лв.), около 9-10 извънградско(12лв.), да не забравяме през зимата - газта замръзва и или караш на бензин докато загрее или поливаш с топла водичка.
- Голф 3 1,6, 75к.с. на метан - от скоро го имам, навъртях около 16-17хил. за 9месеца, като не съм карал само нея. Предимства: разхода в града ми е около 12лв.(лева)/100км., извън града е по-малко около 8-9лв. (зависи къде ще заредиш), през зимата паля на бензин и веднага обръщам на метан и на -27 градуса проблеми не съм имал. Недостатъци: по-скъпа за монтаж, няма мощност (това може да е и предимство, тъй като откакто го карам съм доста спокоен шофьор), разположението на бутилките е фактор.
От толкова изписано мога да кажа - бих избрал метан, но!.
Особено в град като Пловдив, където имам чувството, че метан станциите са повече в сравнение с тези в София. Защото това също е от значение при избора - например в Плевен има само една (1) метан станция....ами ако бързам и съм в другия край на града, ако нямам време да чакам такситата, тогава какво - ще си карам на бензин.
Така че при избора на алтернативно гориво винаги се взимат възможно най-много фактори. Успех колега!
- Астра Ц16СЕ на газ, вече над 120хил. се гара на газ. Предимства: отвил съм газта и колата ми е пъргава като на бензин, върви си без проблем, друго е, че газта е по-евтина на литър. Друго е, че е по-евтина за монтаж - разликата в зависимост от бутилките стига до 2 пъти по-евтина от метана. Недостатъци: заради "вървенето" разхода ми е 13л/100км градско(16лв.), около 9-10 извънградско(12лв.), да не забравяме през зимата - газта замръзва и или караш на бензин докато загрее или поливаш с топла водичка.
- Голф 3 1,6, 75к.с. на метан - от скоро го имам, навъртях около 16-17хил. за 9месеца, като не съм карал само нея. Предимства: разхода в града ми е около 12лв.(лева)/100км., извън града е по-малко около 8-9лв. (зависи къде ще заредиш), през зимата паля на бензин и веднага обръщам на метан и на -27 градуса проблеми не съм имал. Недостатъци: по-скъпа за монтаж, няма мощност (това може да е и предимство, тъй като откакто го карам съм доста спокоен шофьор), разположението на бутилките е фактор.
От толкова изписано мога да кажа - бих избрал метан, но!.
Особено в град като Пловдив, където имам чувството, че метан станциите са повече в сравнение с тези в София. Защото това също е от значение при избора - например в Плевен има само една (1) метан станция....ами ако бързам и съм в другия край на града, ако нямам време да чакам такситата, тогава какво - ще си карам на бензин.
Така че при избора на алтернативно гориво винаги се взимат възможно най-много фактори. Успех колега!
kitcho 01 август 2012 - 14:16
blademasta, на 31 юли 2012 - 12:06, каза:
След няколко дневно размишление и разговори стигнах до - да е LPG, монтаж в Пловдив(на Рогожко шосе познат),
италиански инжекцион с полски комп. KME = 800лв.(обикновенна бутилка) или 870лв. (на мястото на резервната).
Може да се сложи по дължина, по ширина или на мястото на резервната все е около 40 литрова.
Моля, който има опит да сподели мнение как да е поставена бутилката и мнение за тази конфигурация
(мой приятел 2 години няма проблеми с нея,както и газаджията вече е 5 години с такава).
италиански инжекцион с полски комп. KME = 800лв.(обикновенна бутилка) или 870лв. (на мястото на резервната).
Може да се сложи по дължина, по ширина или на мястото на резервната все е около 40 литрова.
Моля, който има опит да сподели мнение как да е поставена бутилката и мнение за тази конфигурация
(мой приятел 2 години няма проблеми с нея,както и газаджията вече е 5 години с такава).
Бутилката задължително на мястото на резервната гума и по твое желание същата тази рзервна я сменяш със така наречената патерица и си готов.
zdravkop 01 август 2012 - 18:55
Категорично не съм съгласен с това- задъжително бутилката да е на мястото на резервната гума. Карал съм и двата вида бутилки- и на резервната гума, и в самия багажник, но не съм впечатлен от това гумата да ми се размята из багажника. Сложих и патерица, но нищо не се промени- пак заема място и пак се размяташе наляво- надясно. С какво ли не се мъчих да я връзвам, но не си е работа. Сложи си бутилката в багажника, няма да заеме кой знае колко място, още повече че ще е само 40 л и си карай. Но все пак изборът е твой- ти решаваш.
Мнението беше редактирано от zdravkop: 01 август 2012 - 18:55
Мнението беше редактирано от zdravkop: 01 август 2012 - 18:55
ГостИван-Метан-Газ_* 31 юли 2014 - 22:00
Една нова CNG метанстанция в Солун, на 500 метра от Ikea, за тези, които пътуват по морето.
http://www.cngdrum.c...essaloniki-cng/
Гугл мапа:
https://www.google.r...ps/@40.541135,2 ... !1e3?hl=sr
Видео:
https://plus.google....u/0/11511981519 ... giwmorXr57
http://www.cngdrum.c...essaloniki-cng/
Гугл мапа:
https://www.google.r...ps/@40.541135,2 ... !1e3?hl=sr
Видео:
https://plus.google....u/0/11511981519 ... giwmorXr57
Коцето 01 август 2014 - 11:38
И какво общо има газстанцията в Солун с темата? И сега, всички дето караме по морето там ли да зареждаме?
Мнението беше редактирано от Коцето: 01 август 2014 - 11:40
Мнението беше редактирано от Коцето: 01 август 2014 - 11:40
TOTTI868 01 август 2014 - 14:45
карам на метан от 2009 година.досега съм нажъртшл около 60хиляди км.Икономията която дажа метана не можеш да постигнеш с никое друго гориво.за 25лв зареждам до горе и минавам 330-370км.Това прави разход около 7лв на 100км.на газ разхоида ми би бил около 11-12лв,което си е разлика бая и то само на 100км.недостатък е че се губи багажника ,но затова всеки си прави преценката от какво има нужда.лично на мне багажник не ми трябва толкова.Относно мощността -наистина на метан се губи значително , но това никога не ми е пречило да изпреварвам.ако пък ти се иска да раздадеш газ понякога просто пускаш на бензин и си ти.Препоръчвам метана.на 300 км около 15лв по малко В сравнение с газта.на 100 км 50лв.значи за 10хиляди км ще спестиш 500лв.И все пак всеки си прави сметката сам.