IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi A3 Sportback вече и на синтетичен метан

Модификацията g-tron разчита на 1.4 TFSI мотор с мощност 110 к.с.

Audi A3 Sportback вече и на синтетичен метан

Audi официално представи нова версия на хечбека A3 Sportback, която носи името g-tron и работи на синтетичен метан. Модификацията е част от проекта на германския производител по пускането на собствено предприятие във градчето Верл. Там ще се произвежда газ за такива автомобили.
Audi A3 Sportback вече и на синтетичен метан
Това гориво в Audi наричат e-gas. То се произвежда благодарение на електричество от възобновяеми енергийни източници чрез електролиза на вода. В резултат на реакцията се отделят водород и кислород, след което сместа от водород и въглероден диоксид се използва за получаване на синтетичен метан.

Полученото гориво напълно отговаря химически на обикновения природен газ, затова хечбекът може да работи както на двата вида метан, така и на обикновен бензин. Германската компания разчита да използва e-gas за зареждане на 1500 екземпляра A3 g-tron, които ще бъдат произведени в близко бъдеще. Всеки един от тях ще навърти тестове от по 15 000 км.

Хечбекът е снабден с модернизиран 1.4 TFSI двигател, който е с доработени блок, турбина, система за впръскване и катализатор. Агрегатът развива 110 к.с. и 200 Нм въртящ момент. От 0 до 100 км/ч колата ускорява за 11 секунди, а максималната скорост е 190 км/ч. Разходът на гориво е около 3.5 кг. газ на 100 км пробег. Нивото на вредни емисии СО2 е 95 гр/км.

С едно зареждане Audi A3 g-tron при придвижване на газ изминава 400 км, а с използване и на бензин може да измине още 900 км. Машината автоматично преминава на бензин, когато налягането в резервоара падне до 10 бара.

Газът се съхранява в два резервоара под пода на багажника, като всеки събира по 7 кг. метан. Резервоарите тежат с 27 кг по-малко от стандартните за бензин и имат конструкция от 3 слоя. Налягането в тях е 200 бара.

Премиерата Audi A3 Sportback g-tron ще бъде на стартиращото следващата седмица изложение в Женева. Там ще видим и хибридната версия на модела - A3 e-tron. Тя е с агрегат с обща мощност 204 к.с. и 350 Нм въртящ момент. В агрегата влизат 1.4 литров бензинов двигател с мощност 150 к.с., електромотор (75 кВт) и нова, 6-степенна роботизирана скоростна кутия e-S tronic с двойно сцепление.

Снимки: Audi

Тагове: audi a3 audi a3 g-tron
0 от 500
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    trex ( преди 11 години )
    Страхотен цвят. И джантите S-line са яки. Абе автомобичлето изцяло е отлично.
  • #5
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    само да вметна че тия "убитаци" показват на практика как може да се реши проблема с не постоянните възобновяеми източници . А иначе колко и да плюете в момента метана е доста по конглокентно способна технология от водородната а и в голяма степен от хибридната . До момента никой не е демонстрирал цялостно завършена технология : енергия от слънцето , нейното съхранение и използването и в авто индустрията .
  • #4
    23 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Така е, какво да ги правиш горките убитаци?Дори корейците направих водородно задвижване, а на тия смешници върховата технология е метан.Какво повече да говорим и да спорим кой какво може и какво прави?Скоро и китайците ще ги задминат.Ама така им се пада.Докта се надпреварват кой ще надуе повече ДВГ с 2-3-4 турбини хората развиваха новите технологии.Сега швабето ще гледат отстрани и ще подсмърчат
  • #3
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Obrut ( преди 11 години )
    Най-добрите инжинери? Виждаме ги колко са най-добри, щом не са се сетили (или не могат) да направят описаното по-долу...
  • #2
    28 rate up comment 10 rate down comment
    До 2 ( преди 11 години )
    Тц, тц, тц и как не са се сетили от Ауди за това?! Многомилионна компания с едни от най-добрите инженери в света и не се сетиха да попитат Пешо от Застрелци как точно да направят по-ефективен (поне 3 пъти) двигател.
  • #1
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Много точен коментар, въпреки че безмозъчните са ти напраскали минусите. Ако бяха ползвали горивна клетка, щяха да вдигнат поне 3 пъти ефективността спрямо вложената енергия. Но.. тия от тоя концерн просто толкова си могат.